[cтара версія Порталу] | Є новина? Заходь сюди! | +38 050 910 7443 | info@plast.org.ua

Якщо ти активний пластун або ще не став пластуном, але тобі цікаво розвивати молодіжну скаутську організацію Пласт у її екологічному напрямку тоді зголошуйся

Експертна рада екологічної служби

Наші контакти:

ecodepartment@plast.org.ua Facebook

Екопоради

Елементи пластової програми

Юнацькi вмілості еко тематики:

  • З гуртком посадить своє дерево та візьме участь у екологічній акції.
  • Розкаже про основні шляхи забруднення навколишнього середовища і методи їх усунення.
  • Знає основні види поновлювальних джерел енергії та технології їх використання.
  • Розкаже, як можна вдома економити на споживанні енергії та знайде застосування одному наявному предметові і застосує його.
  • Візьме участь у акції “Година Землі”. Знає про міжнародні та всеукраїнські екологічні фонди та організації.
  • Знає і розкаже про одного відомого українського еколога.
  • Знає найбільші екологічні проблеми свого міста.
  • Знати, які природні зони є в Україні; виготовити карту з їх зображенням. Пояснити, під впливом чого формуються природні зони.
  • Знати, які дерева, кущі та трави зустрічаються в Україні. Розпізнати в природі або на малюнку 5 дерев, 5 кущів та 10 трав’янистих рослин.
  • Знати, які тварини та птахи зустрічаються в Україні. Розпізнати в природі або на малюнку 5 тварин та 5 птахів. Розказати в гуртку чи новацькому рою про спосіб життя, звички однієї тварини.
  • Піклуватися пташками взимку (виготувати годівницю).
  • Прочитати оповідання про життя тварин чи птахів і розказати його у своєму гуртку.
  • Посадить з куренем 100 дерев з естетичним оформленням прилеглої території.
  • Буде провідником групи людей на екологічній акції. Знати термін розкладання основних матеріалів та методи прискорення цього процесу.
  • Виготовить хоча б 5 речей з старих предметів.
  • Розкаже про поновлювальні джерела енергії (ПДЕ) та доведе, що зменшив витрати енергії у власному домі. Надасть приклади застосування п’яти старих предметів.
  • Змайструє прилад, який за допомогою ПДЕ буде давати енергію на світіння 12 вольтної лампочки та пояснить принцип його дії.
  • Ознайомиться хоча б з однією працею з екології. Знає видатних Українських та іноземних Екологів.
  • Здобуде вмілість Еколог І та залучить 10 людей до “Години Землі”.
  • Вміти копати землю та розумітися на родах землі і гноях:
    • розповісти, що таке добриво і для чого воно застосовується;
    • пояснити, для яких рослин сприятливий той чи інший ґрунт;
    • на таборах або мандрівках показати п’ять видів ґрунту.
  • Посадити і виростити з насіння чи розсади шість видів ярини або квітів:
    • розповісти, які квіти розмножуються з насіння, а які — з коріння;
    • перерахувати шість видів багаторічних квітів;
    • пояснити, що таке ярина, коли її висівають.
  • Назвати 12 основних рослин у звичайному городі:
    • детально розповісти, як правильно доглядати за рослинами, яким чином позбутися шкідників на рослинах;
    • зробити гербарій з 10 культурних рослин;
    • розповісти, які рослини можна вживати в сирому вигляді.
  • Вміти приготувати розсаду, знати час сіяння і саджання, правильне підливання:
    • розповісти, коли, в якій порі треба сіяти пшеницю, овес, гречку;
    • знати, як правильно доглядати за деревами;
    • знати, коли можна пересаджувати рослини.
  • Вміти зберігати городину взимку:
    • розповісти, яким чином найкраще зберігати овочі й фрукти взимку;
    • вміти підготувати ґрунт для посіву городини;
    • знати, при якій температурі зберігати овочі і фрукти взимку.
  • Підготувати й провести для гуртка гутірку на тему огородництва
  • Знати, які отруйні рослини зустрічаються в околиці, та вміти їх розпізнати.
  • Впорядкувати тематичний збірник засушених рослин (трави, дерева, кущі) або інший збірник, що стосується рослинного світу.
  • Розпізнати в природі 20 дерев, 5 кущів, 20 трав’янистих рослин.
  • Розпізнати щонайменше 10 диких тварин та птахів, розказати про їх спосіб життя.
  • Знати, як робиться відбиток сліду; впорядкувати збірку відбитків.
  • Вміти розпізнати сліди 10 тварин, 5 птахів.
  • Знати правила поведінки в лісі.
  • Знати, які тварини та рослини охоронені законами України, способи охорони. Виготовити карту, де позначити місця розташування заповідників.
  • Знати про головні екологічні проблеми в Україні. Організувати чи взяти участь в дискусії на екологічну тему у своєму гуртку.
  • Організує акцію з насадження дерев (понад 250 учасників).
  • Організує екологічну акцію (понад 250 учасників з агітаційною частиною проти засмічення прибраної території).
  • Організує та проведе ярмарок, на якому продасть будуть представлені вироби зі старих предметів.
  • Зорганізує висвітлення у засобах масової інформації результатів проведення двох акцій.
  • Проведе гутірку про поновлювальні джерела енергії та пояснить як можна економити вдома на спожитій енергії (в курені, станиці, школі, ВНЗ, тощо). Розкаже про використання старих предметів, продемонструє приклади.
  • Доведе, що зменшив витрати енергії в іншому місці крім в себе вдома (в школі, в сусідів, в домівці, тощо).
  • Здобуде вмілість Еколог ІІ та залучить 50 людей до “Години Землі”.
  • Зібрати, підготувати та оформити матеріали для інструктажу з природознавства у гуртку молодшого юнацтва чи новацькому рою, провести цей інструктаж.

Новацькі вмілості еко тематики:

  • Відрізнити слід однієї людини від сліду іншої і розпізнай, чи бігла ця людина чи йшла спокійним кроком.
  • Навчись ховатись та маскуватись, а також правильно поводитись при стеженні.
  • Протягом однієї години спостерігай за твариною та уважно досліди, які сліди про свою поведінку вона залишає.
  • На прогулянці в природі знайди сліди життєдіяльності тварин та птахів: піря, послід, шерсть, рештки їжі, інше. Спробуй визначити кому вони належать.
  • В околицях табору або на прогулянці послухай голоси диких тварин або птахів. Навчись наслідувати трьох з них.
  • Навчись малювати та розпізнавати в природі сліди: коня, корови, свині, кози, гуски, зайця, собаки, кішки, горобця, ворони, мишки.
  • Виготов з гіпсу відбиток сліду.
  • Уважно досліди порядок речей в таборовій кімнаті чи на терені табору, і дізнайся що там відбувається в часі твоєї відсутності.
  • Знайшовши в природі старе місце вогнища , визнач за характерними слідами, хто там таборував.
  • Дізнайся про історію розвитку уявлень про Землю від різних народів. Розкажи хто такі Коперник та Галілей.
  • Довідайся про місце розташування Землі у Сонячній системі, її рух у просторі.
  • Поясни внутрішню будову планети
  • Назви оболонки Землі та їхню роль.
  • Дізнайся про найважливіші етапи геологічного розвитку Землі, коли і як відбувався рух материків.
  • Дізнайся про біологічний розвиток Землі: ери і періоди, появу на Землі життя та людини.
  • Поясни що таке паралелі, меридіани, екватор.
  • Назви всі континенти та океани.
  • Довідайся що таке географічні зони, до якої зони належить твоє місто.
  • Довідайся про значення термінів: “легені планети”, “озоновий шар”, “глобальне потепління”.
  • Довідайся, що ти особисто можеш зробити для охорони нашої планети.
  • Доглядай вдома за кімнатними рослинами у вазонах або на дворі. Дізнайся їх назви, намалюй як виглядає цвіт. Розкажи про особливості догляду за зрізаними квітами.
  • На прогулянці уважно оглянь різні рослини. Спробуй відшукати в книжковому довіднику, як вони називаються.
  • Довідайся про способи розмноження рослин: насінням, цибулинами, листками, пагонами. Навчись садити та пересаджувати квіти.
  • Вирости рослину, будь-яким способом, веди спостереження за змінами, що відбуваються з нею, записуй їх у щоденник.
  • Досліди як різні умови впливають на ріст та розвиток рослин: волога, освітлення, температура, вид грунту, тощо.
  • Довідайся про квіткових шкідників та про те, як завадити їм знищувати рослину.
  • Навчись плести віночки і роби композиції із сухих чи засушених квітів.
  • Збери власну колекцію квіткових рослин або відвідай квіткову виставку.
  • Розпізнай в своєму довкіллі 10 лісових рослин і розкажи про них щось цікаве: дерева, кущі, трав'янисті рослини, зокрема лікарські ( вигляд, умови зростання, використання інше).
  • Розпізнай у своєму довкіллі 10 лісових тварин і розкажи про них щось цікаве: звірі, птахи, комахи, плазуни, земноводні, (вигляд, голос, житло, як і чим живляться, ін.).
  • Довідайся про екологічне значення лісів для людства і для життя на Землі. Поясни, що означає берегти ліс. Посади та доглядай дерево.
  • Дізнайся як можна порахувати вік дерева.
  • Навчись вилазити на дерево та маскуватись у природі.
  • Визнач за допомогою природних орієнтирів сторони світу в лісі.
  • Зроби прикрасу чи якусь потрібну в господарстві річ із природного матеріалу.
  • Разом з роєм піди на три прогулянки до лісу. Веди в лісі спостереження та записуй враження в щоденник.

Екодружній осередок (політика зеленого офісу) Рекомендації до проведення заходів та таборів

Бережіть ліси:

Пластун любить красу і дбає про неї. Люди досить часто не задумується над значенням природного колообігу і своїми вчинками, порушують рівновагу, а почасти руйнують цілу екосистему.

Вирубування лісів, весняні підпали трави, зривання квітів на букети, не кажучи вже про розорювання земель, внесення отрутохімікатів, захоронення відходів та несанкціоноване скидання побутового сміття. Все це впливає на наше здоров'я та життя майбутніх поколінь. Давайте разом захищати наше майбутнє! Давайте захистимо карпатські праліси від знищення! Бережіть природу...

Заходи